cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
szkolenia_NK

Wielkie szkolenie partnerów

Ośmiuset partnerów Kolportera S.A. prowadzących saloniki prasowe, a także sklepy sieci Dobry Wybór weźmie udział w szkoleniu „Partnerzy dla rozwoju”. To największy tego typu projekt, jaki spółka realizuje dzięki dotacji unijnej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Pierwsze osoby szkolenie już przeszły i bardzo je sobie chwalą.
 

szkolenia_NK
Zajęcia szkoleniowe z partnerami prowadzą profesjonalni trenerzy (Fot. Sebastian Fert)

W ramach projektu partnerzy Kolportera odbędą, mniej więcej w rocznym odstępie, dwa dwudniowe szkolenia. Tematem pierwszego jest zarządzenie salonikiem prasowym, drugiego – profesjonalna obsługa klienta. – Niemożliwe i wręcz niewskazane byłoby szkolenie wszystkich partnerów jednocześnie – mówi Joanna Kumor, dyrektor Działu Jakości w Kolporterze. – Uczestnicy zostali więc podzieleni na szesnastoosobowe grupy. Z tymi właśnie zespołami prowadzą zajęcia profesjonalni trenerzy z firmy CERTES, którzy dogłębnie poznali specyfikę funkcjonowania Saloników Prasowych i sklepów Dobry Wybór.
 
W czasie dwudniowych spotkań uczestnicy poznają m.in. zasady rekrutacji, motywowania pracowników i organizacji pracy własnej, a także standardy obsługi klienta, techniki skutecznej sprzedaży i sposoby radzenia sobie ze stresem. Pełny cykl szkoleń objętych projektem zakończy się w lutym 2014 roku. – Liczymy, że zgodnie z nazwą projektu, będzie on służył rozwojowi zawodowemu partnerów, a co za tym idzie – rozwojowi całej firmy. Korzyść jest obopólna – podkreśla Joanna Kumor.
 
Jak oceniają szkolenie pierwsi uczestnicy? – Nie spodziewałem się, że to będą tak pożyteczne dwa dni – przyznaje Piotr Śnieżek, partner z Przemyśla. – Szkolenie zostało profesjonalnie przygotowane i sprawnie przeprowadzone, mogę wypowiadać się tylko w superlatywach. Wiedza, którą przekazali nam trenerzy, i praktyczne wskazówki na pewno się przydadzą w codziennej pracy.
– Od czterech miesięcy prowadzę salonik w Jarosławiu i jestem na etapie szukania pracownika, więc tematyka rekrutacji prezentowana na szkoleniu bardzo mnie zainteresowała – mówi Ewa Szenborn. – Dla mnie bardzo cenna była również możliwość spotkania z innymi osobami, które tak jak ja prowadzą saloniki prasowe. Ta wymiana doświadczeń jest potrzebna, bo przecież na co dzień nie mam okazji rozmawiania o sprawach zawodowych z innymi partnerami.
 
Poza omówieniem dwóch głównych zagadnień, w ramach projektu „Partnerzy dla rozwoju” odbędą się dodatkowe szkolenia, adresowane do partnerów powyżej 45. roku życia, a mające na celu podwyższenie ich efektywności zawodowej poprzez objęcie ich indywidualnym wsparciem. Ponadto, po zakończeniu całego cyklu, projekt zakłada utworzenie platformy e-learningowej, za pośrednictwem której będą się mogli szkolić nowi partnerzy. Środki unijne pozwolą także na przeprowadzenie badań oceniających skuteczność szkolenia.
 
GK

Dodaj komentarz