Wartość sprzedaży alkoholu będącego w ofercie Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera wyniosła w 2013 roku 209 mln zł, co oznacza wzrost o 70 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Wpływ na to miało pozyskanie kolejnych odbiorców, dotarcie z rozszerzoną ofertą do dotychczas obsługiwanych kontrahentów, a także poszerzenie asortymentu o nowe produkty.
– Ubiegły rok był dla nas bardzo dobry, sprzedaż napojów alkoholowych wzrosła aż o 70 proc. w porównaniu z rokiem 2012 – ocenia Piotr Kucman, doradca ds. produktu w Kolporterze. – Na wzrost sprzedaży wpłynęły czynniki zewnętrzne, np. konsolidacja firm handlowych na rynku oraz wprowadzenie nowej stawki akcyzy, z powodu której hurtownie i sklepy robiły pod koniec roku zapasy alkoholu po starej cenie. Przede wszystkim jednak w 2013 roku znacząco rozszerzyliśmy naszą ofertę. Obecnie jest ona tak satysfakcjonująca, że pozwala nam obsługiwać najbardziej wymagające sieci handlowe, jak na przykład Alma. Miesięcznie obsługujemy ponad 4 tys. klientów – dodaje.
Alkohol jest w ofercie Departamentu Dystrybucji FMCG od dwóch i pół roku, Kolporter dostarcza go do sklepów detalicznych oraz małych i średnich sieci handlowych w całej Polsce. Wśród alkoholi oferowanych przez Kolportera w minionym roku największa wartościowo była sprzedaż wódek czystych, potem wódek smakowych oraz whisky.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter jest właścicielem ponad 810 saloników prasowych i ponad 170 salonów Top-Press, rozwija sieć franczyzową Traf Press.