cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Dwie dekady polskiego „Newsweeka”

3 września 2001 r. ukazał się pierwszy numer tygodnika „Newsweek Polska”. Dziś, po dwóch dekadach, to jeden z najważniejszych na polskim rynku prasowym tytułów społeczno-politycznych.

Tomasz Lis, redaktor naczelny „Newsweek Polska”, Fot. Newsweek

Newsweek Polska” opisuje zagadnienia polityczne, społeczne, naukowe oraz kulturalne z Polski i ze świata – w sposób atrakcyjny, rzetelny i przystępny. Co tydzień przedstawia obszerne, pogłębione materiały, wywiady z postaciami ze świata, polityki, kultury i sportu, a także felietony znanych autorów. Tygodnik dociera do czytelników wymagających, chcących być na bieżąco z informacjami ze świata i nowościami z każdej branży, interesujących się filmem, książką i muzyką, chodzących często do kina czy teatru​, świadomych i aktywnych, chcących poszerzyć swoje horyzonty.

„Newsweek Polska” składa się z kilku określonych działów:

Polityka ​– wyjaśnia czytelnikom, co i dlaczego dzieje się w polskiej polityce, prześwietla jej mechanizmy, opisuje i odpytuje najważniejsze postaci tego świata.

Społeczeństwo ​– porusza wszystkie tematy, którymi żyją Polacy, m.in. zdrowie, zwłaszcza psychiczne, edukacja, praca, a także życiowe aspiracje.

Nauka ​– podejmuje wszelkie ciekawe tematy dotyczącego tego, co dzieje się w nauce polskiej i światowej, w szczególności nowinki naukowe mające wpływ na zdrowie człowieka, mogące poprawić jego stan zdrowia fizycznego i psychicznego. Wyjaśnia, edukuje, informuje.

Historia ​– w tym dziale opisane są najważniejsze rocznice ​– te z polskiej i światowej historii. Przypomina i odkrywa też mniej znane postaci i wydarzenia; rozmawia z najwybitniejszymi historykami w Polsce i na świecie; zauważa ważne i głośne książki historyczne.

Kultura ​– w przystępny sposób pokazuje, co jest najważniejsze, najciekawsze i najbardziej aktualne – w muzyce, filmie, teatrze, sztukach wizualnych i książkach. To m.in. rozmowy z najważniejszymi pisarzami, aktorami, reżyserami i muzykami, recenzje filmów, płyt, wystaw, książek i sztuki teatralnych.

Biznes ​– stara się przybliżyć zawiłości ekonomii zarówno tej w skali makro, jak i mikro oraz towarzyszymy polskim przedsiębiorcom w ich wzlotach i upadkach.

Poza tymi głównymi działami „Newsweek Polska” to również ciekawe i ważne artykuły z zakresu zdrowia, psychologii czy stylu życia. Oprócz tygodnika ukazują się magazyny: „Newsweek Historia”, „Newsweek Psychologia”, „Newsweek Psychologia Nastolatka”, „Newsweek Learning English”, „Newsweek Wywiady”, a także powstający we współpracy z serwisem Medonet.pl – „Newsweek Zdrowie”.

Dziennikarze i redaktorzy „Newsweek Polska” często występują w innych mediach jako eksperci i komentatorzy.

Co roku, Redakcja wraz z Fundacją im. Teresy Torańskiej, wręcza Nagrody Newsweeka im. Teresy Torańskiej. Ich misją jest propagowanie kultury słowa w życiu publicznym oraz promowanie autorów znaczących materiałów dziennikarskich i postaw prospołecznych. Wyróżnienia są przyznawane w trzech kategoriach:

  • Najlepszy materiał dziennikarski,
  • Najlepsza książka,
  • Działalność publiczna.

„Newsweek Polska” to też ważna marka w Internecie i social mediach. Serwis Newsweek.pl to nie tylko teksty z tygodnia, ale też dodatkowe felietony, analizy oraz podcasty prowadzone przez dziennikarzy „Newsweeka”. W czerwcu 2021 r. odwiedziło go ponad 1,6 mln realnych użytkowników. Profil Newsweek Polska na Facebooku obserwuje ponad 497 tys. osób, na Twitterze – ponad 908 tys., a na Instagramie – 44 tys.

Podcasty „Newsweeka” i prowadzący:

  • Świat_PL – Tomasz Lis,
  • Spod stolika – Dominika Długosz,
  • Druga strona pieniądza – Konrad Sadurski,
  • Instrukcja obsługi świata – Dariusz Ćwiklak i Maciej Gajek.

Ponadto, w ramach akcji konsumenckiej „Świadomy Wybór” Newsweek.pl pokazuje różne aspekty funkcjonowania w zmieniającym się świecie produktów i usług. Nagradza te produkty i usługi, dzięki którym żyjemy wygodniej, bardziej ekologicznie i innowacyjnie, które pozwalają oszczędzać czas i pieniądze.

„Newsweek Polska” można kupić we wszystkich punktach obsługiwanych przez Kolportera, m.in. w kioskach, salonach prasowych, sklepach, na stacjach paliw. Tygodnik jest także dostępny w prenumeracie oraz w e-prenumeracie, a także w wersji cyfrowej dzięki subskrypcji Newsweek.pl lub Mediaklub.pl.