cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
podwojny stand na ladzie

Nośnik zwiększa sprzedaż prasy

Wydawcy prasowi coraz chętniej decydują się, by do lepszej ekspozycji ich tytułów w salonikach prasowych Kolportera wykorzystywać specjalne nośniki reklamowe. To nie dziwi. Zastosowanie nośnika może zwiększyć sprzedaż promowanego numeru czasopisma nawet o kilkaset procent.

podwojny stand na ladzie
Podwójny stand umieszczany na ladzie jest nośnikiem impulsowym, skierowanym do klientów, którzy dokonując transakcji przy kasie, mogą się w ostatniej chwili zdecydować na zakup eksponowanego tytułu (Fot. Sylwia Pniewska)

Kolporter dysponuje różnymi rodzajami nośników reklamowych do promocji prasy, przy czym nie bez znaczenia jest duża liczba własnych punktów sprzedaży, w których Kolporter prowadzi akcje promocyjne. To aż 870 saloników prasowych i salonów Top-Press na terenie całej Polski. – Wybór nośnika zależy od ustaleń z wydawcą; na przykład tego, czy chce, aby była to kampania długoterminowa czy krótkotrwała, ogólnopolska czy lokalna, czy chodzi mu o kampanię wizerunkową, czy też wyróżnienie tytułu wewnątrz saloniku – mówi Sylwia Pniewska, doradca ds. promocji w Departamencie Dystrybucji Prasy Kolportera.
 
Wzrost nawet o 300 procent
Wydawcy czasopism kolorowych często wykorzystują do promocji tzw. podwójny stand na regale z prasą – to nośnik, który pozwala wyeksponować dwie okładki tego samego magazynu formatu A4. Dobre efekty przynosi w przypadku prasy specjalistycznej, np. czasopisma w kategorii architektura i budownictwo po zastosowaniu podwójnego standu odnotowały wzrost sprzedaży w punktach objętych promocją o 161 proc.
Podwójny stand z okładkami czasopism może być umieszony na ladzie. – To nośnik impulsowy, skierowany do klientów, którzy dokonując transakcji przy kasie, mogą się w ostatniej chwili zdecydować na zakup eksponowanego tytułu – wyjaśnia Sylwia Pniewska. Wydawca może też wybrać stałe miejsce ekspozycyjne w saloniku do pokazania swojego tytułu.
Specjalne ekspozytory, znajdujące się na witrynie saloniku, umożliwiają pełny multifacing, czyli pokazanie od kilku do kilkunastu okładek tego samego tytułu. Z tej formy promocji korzystają przede wszystkim wydawcy prowadzący kampanie wizerunkowe swoich czasopism, choć bywa, że skutecznie podnosi też ona sprzedaż czasopism, np. w przypadku wybranych czasopism dla dzieci wzrost ten wyniósł aż 465 proc. Multifacing możliwy jest również na regale z prasą, a okładki umieszczone są na wysokości wzroku klienta. W przypadku czasopism wielotematycznych zastosowanie tego nośnika daje wzrost sprzedaży nawet o ponad 300 proc.
Z kolei wydawcy dzienników ogólnopolskich lub regionalnych chętnie korzystają z dedykowanych stojaków na prasę, które dodatkowo oznakowane są winietą lub hasłem reklamowym promowanego tytułu. W promocjach czasopism prowadzonych w salonikach prasowych możliwe jest wykorzystanie również innych nośników: wobblerów (rodzaj zawieszki z logo czasopisma), naklejek, plakatów czy wieszaków. Te ostatnie stosowane są głównie do promowania krzyżówek.
 
Korzyści nie tylko dla wydawców
Po akcji promocyjnej, jeśli wydawca sobie tego życzy, Kolporter przygotowuje analizę sprzedaży w okresie promocji, dzięki czemu można ocenić skuteczność wykorzystanych nośników. – Najważniejszą korzyścią dla wydawców jest oczywiście możliwość zwiększenia efektywności sprzedaży – podkreśla Sylwia Pniewska. – Jeśli tytuł prasowy jest dobrze widoczny, łatwej go zauważyć wśród dziesiątek innych czasopism, a tym samym jest większa szansa, że zostanie kupiony przez klienta saloniku. O korzyści mogą mówić też partnerzy prowadzący saloniki. Dzięki nośnikom zwiększają się obroty z tytułu sprzedaży, a co za tym idzie – zwiększa się zysk, który jest wynagradzany marżą procentową, liczoną od wartości sprzedanych egzemplarzy. Różnorodne nośniki uatrakcyjniają wizualizację punktu sprzedaży i jest to korzyść dodatkowa.
GK

Dodaj komentarz