Światowy potentat w produkcji napojów – amerykański koncern PepsiCo – podpisał z Kolporterem umowę o współpracy handlowej. W ramach umowy PepsiCo zobowiązało się wyposażyć saloniki Kolportera oraz sklepy sieci „Dobry Wybór” w regały wystawowe i lodówki z ustalonym asortymentem napoi, a także uczestniczyć w programach promocyjnych „Złoty Klient” i „Payback”.
– Dla PepsiCo współpraca z Kolporterem ma charakter strategiczny, gdyż zwiększy udziały firmy w sektorze alternatywnym dla tradycyjnych kanałów sprzedaży – mówi Małgorzata Skonieczna, dyrektor External Communications Europe Sektor PepsiCo.
– Gwarantowane przez nas szerokie wsparcie marketingowe i promocyjne spowodowało, że firma PepsiCo zdecydowała się na współpracę z naszą siecią sprzedaży – mówi Mateusz Wiśniewski, wiceprezes Kolportera. – Uzgodniliśmy szczegółowy kalendarz promocyjny na 2011 rok i ogólny kalendarz obejmujący takie działania w 2012 roku.
Umowa o współpracy pomiędzy firmami Kolporter i Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. weszła w życie w styczniu br.
Przypomnijmy, że historia firmy PepsiCo sięga roku 1898, kiedy to Caleb Bradham, aptekarz z New Bern w Północnej Karolinie USA, stworzył mieszankę wody gazowanej , cukru, wanilii, olejków i orzeszków Coli. Napój Bradhama został nazwany Pepsi Cola. Pięć lat później, już oficjalnie zarejestrowany napój, był reklamowany w prasie jako orzeźwiający, wzmacniający i pomagający w trawieniu.
Firma Pepsi w Polsce należy do grupy PepsiAmericas, która działa zarówno na terenie Stanów Zjednoczonych, w Europie Środkowo- Wschodniej oraz na Wyspach Karaibskich. Pepsi Americas jest kluczowym partnerem koncernu PepsiCo. Istnieje dwóch takich partnerów na świecie: Pepsi–Cola Bottling i właśnie Pepsi Americas. Poprzedni właściciel Pepsi Cola General Bottlers Poland, Whitman Corporation połączył się z firmą Pepsi Americas. W Polsce firma jest zarejestrowana pod nazwą Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o.
Natomiast Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce sieć wielofunkcyjnych terminali do obsługi płatności i usług elektronicznych, zlokalizowanych w sklepach detalicznych. Kolporter jest właścicielem około 850 saloników prasowych (w tym 50 Top-Pressów), buduje sieć osiedlowych marketów spożywczych „Dobry Wybór”.
Opr. GK