cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Kaczor Donald” dwutygodnikiem i już pełnoletni


„Kaczor Donald” (Egmont Polska) to najstarszy dziecięcy magazyn komiksowy na polskim rynku, wydawany na licencji firmy Disney. Od numeru 15. zmienił cykl wydawniczy z tygodniowego na dwutygodniowy. A już 28 kwietnia najzabawniejsze pismo świata skończy 18 lat.
Pismo kierowane jest do czytelników w wieku 7-12 lat, ze wskazaniem na chłopców. Każdy numer zawiera kilkadziesiąt kipiących humorem stron komiksu o przygodach Donalda, Sknerusa, Myszki Miki i Goofiego, a także łamigłówki, porady, konkursy i inteligentne zabawy słowne. Prezentuje klasyczne komiksy disnejowskie mistrzów – Carla Barksa, Dona Rosy, Vicara, a także współcześnie rysowane opowieści tworzone przez artystów z całego świata. Ich siłą są humor, wartka akcja, zaskakujące puenty, grupa różnorodnych bohaterów i doskonały przekład. Popularnością cieszą się również żarty i oryginalne prezenty „kaczorowe” dołączane do magazynu – zabawki, gadżety do robienia kawałów, gry.
Pismo wydawane jest przez Egmont od 28. kwietnia 1994 roku (od 1996 jako tygodnik). Wtedy było pionierskim na polskim rynku, nowoczesnym magazynem komiksowym i zdobyło rekordową popularność (ze sprzedażami sięgającymi niemal 300 000 egz.). Przez następne kilkanaście lat „Kaczor Donald” był liderem rynku prasy dziecięcej i jedynym dziecięcym tygodnikiem. Towarzyszą mu inne pisma i serie wydawnicze z komiksami z Kaczogrodu – „Gigant poleca”, „Megagiga”, „Gigant Mamut”, „Miki Max”.
Spadek sprzedaży pisma w ostatnich latach sprawił, że wydawca zdecydował się zmienić częstotliwość wydawania na dwutygodniową – co i tak będzie wyjątkiem na polskim rynku prasy dziecięcej, na którym funkcjonują miesięczniki i dwumiesięczniki.
(na podstawie informacji Egmont Polska)

Dodaj komentarz