cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
Agora_Kolporter_NK

Premia za „Wyborczą”

Półtora miesiąca trwał zorganizowany przez Kolportera konkurs, który miał na celu zintensyfikowanie sprzedaży wydawanej przez Agorę „Gazety Wyborczej”. Najbardziej aktywni sprzedawcy otrzymali nagrody pieniężne i rzeczowe.
 

Agora_Kolporter_NK
Wśród zdobywców pierwszej nagrody był Jarosław Wąchocki, który prowadzi kiosk razem z żoną Katarzyną. I to właśnie ona odebrała nagrodę z rąk Adama Żaka, dyrektora Oddziału Świętokrzyskiego DDP Kolportera (Fot. Piotr Lech)

W konkursie uczestniczyli właściciele i sprzedawcy z tysiąca punktów sprzedaży – kiosków, kiosków z wejściem do środka, sklepów spożywczych, sklepów przemysłowych i sklepów spożywczo-przemysłowy. Warto jednak podkreślić, że z konkursu były wyłączone saloniki prasowe i sklepy z sieci handlowych należących do Kolportera.
Zakończony 30 kwietnia br. konkurs odbywał się w trzech kategoriach, a nagrodami pieniężnymi premiowano miejsca od pierwszego do trzeciego w każdej kategorii. Zwycięzcy otrzymali po 2,5 tys. zł, zdobywcy drugich miejsc – 1,5 tys. zł, a trzecich – 1 tys. zł. Prócz tego, najaktywniejszym sprzedawcom, którzy nie znaleźli się w gronie laureatów, przyznano w sumie 100 nagród rzeczowych – do wyboru były robot kuchenny i waga wielofunkcyjna.
Jak się zachęca klientów do kupowania konkretnego tytułu prasowego? – Cała sztuka polega na indywidualnym podejściu do każdego klienta – wyjaśnia Katarzyna Wąchocka, która razem z mężem Jarosławem prowadzi sklep w Kielcach. – My na przykład, jeśli znamy kupującego i wiemy, jaki temat może go zaciekawić, polecamy mu konkretne artykuły z „Gazety”.
– Mój kiosk znajduje się w pobliżu szkoły – mówi Jacek Krzemiński z Gdańska, również laureat konkursu. – Kiedy więc w „Gazecie Wyborczej” miały ukazać się zadania maturalne i testy gimnazjalne, wywieszałem o tym informację w swoim punkcie i to skutkowało. Mam poza tym stałych klientów na ten tytuł, więc nawet gdy wyjeżdżają, zostawiam im „Gazetę” w teczkach.
Stali czytelnicy kupują także „Wyborczą” w kiosku kolejnego laureata, Waldemara Wagi z Warszawy, ale nie tylko oni. – Mam swoje sposoby, by zwiększyć sprzedaż, to jednak moja tajemnica handlowa – mówi pan Waldemar.

A oto nazwiska dziewięciu laureatów konkursu:
I miejsce – Jacek Krzemiński (Gdańsk), Jarosław Wąchocki (Kielce), Waldemar Waga (Warszawa).
II miejsce – Ludwik Wolski (Łódź), Grzegorz Zmarzły (Kraków), Bogdan Pieczura (Warszawa).
III miejsce – Florian Dutkiewicz (Gdańsk), Antonio Anania i Anna Liszka-Anania (Lublin), Danuta Kubat (Wrocław).

GK

Dodaj komentarz