cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Duży Format” zmienia się

duzy format
Nowa odsłona czwartkowego magazynu reporterów „Gazety Wyborczej” proponuje więcej reportaży prezentowanych w magazynowej formie, większym formacie i objętości. Zmieniony magazyn ukazał się 20 czerwca 2013 roku z „Gazetą Wyborczą”.
Nad nowym „Dużym Formatem” pracuje wzmocniony zespół ze stałymi autorami, m.in. Mariuszem Szczygłem, Krzysztofem Vargą, Jackiem Hugo-Baderem, Lidią Ostałowską, Ewą Winnicką z „Polityki”, która co tydzień przedstawi portret Polaka w pracy, Małgorzatą Kolińską-Dąbrowską z klasycznym reportażem interwencyjnym oraz Michałem Matysem z cyklem reportaży ekonomicznych „Przychodzi Matys do milionera”. Autorami będą także młodzi reporterzy z lokalnych oddziałów „Gazety Wyborczej”, absolwenci Polskiej Szkoły Reportażu i pisarze młodego pokolenia.
– W reportażu widać świat w zbliżeniu. Wszystko nabiera wtedy sensu. To przywilej soczewki, który wyróżnia reportaż spośród gatunków dziennikarstwa i pozwala temu wynalazkowi sprzed prawie stu lat trwać i konkurować z nowoczesnymi, szybkimi mediami – mówi Włodzimierz Nowak, reporter, szef „Dużego Formatu”. – Reportaż daje czytelnikowi wytchnienie, przestrzeń i czas. Nie ucieka od zagmatwanej codzienności, wchodzi w nią głębiej i dociekliwiej, by wydobyć to, czego warto doświadczyć i zrozumieć.
W każdym wydaniu „Dużego Formatu” czytelnicy znajdą około 20 tekstów polskich i zagranicznych, prezentowany z rozmachem fotoreportaż, komiks „Polska Mistrzem Polski”, lubianą przez czytelników jolkę i kolumnę o najlepszych filmach dokumentalnych. Magazyn zyskał bardziej nowoczesny i dynamiczny layout przygotowany przez Magdalenę Mamajek-Mich, zastępcę dyrektora artystycznego „Gazety”.
Rozwój „Dużego Formatu” – jedynego w Polsce magazynu reportażu – to kolejny krok w promowaniu tej formy dziennikarskiej na łamach „Gazety Wyborczej”. „Gazeta”, podobnie jak „The New York Times” i „The Guardian”, stawia na klasyczne reportaże.
(na podstawie informacji Agory)

Dodaj komentarz