cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Erotyka na półkach

Miesięczniki – „Playboy” i „CKM” – można określić mianem „lifestyle’owych” z pewną domieszką erotyzmu, której nie należy mylić z pornografią. Oba tytuły są liderami na rynku w tym segmencie czasopism.

czasopisma_erotyczne

Sprzedaż „Playboya” i „CKM-u” utrzymuje się na poziomie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Więcej czytelników przyciąga „Playboy” – w styczniu tego roku magazyn zakupiły 64 tysiące Polaków.

Po „CKM” do saloników i kiosków przybyło ich 45 tysięcy.
To mniej niż rok wcześniej, ale tendencja spadkowa utrzymuje się w przypadku większości czasopism skierowanych do mężczyzn. Podobne, a nawet większe spadki zanotowały najpopularniejsze pisma nie zawierające treści erotycznych, czyli „Men’s Health Edycja Polska” i „Logo”.
Symptomatyczny w przypadku „Playboya” i „CKM” jest fakt dużych różnic pomiędzy kolejnymi wydaniami. Niebagatelne znaczenie ma wygląd okładki, a przede wszystkim bohaterka głównej sesji zdjęciowej. Gdy przeanalizuje się wyniki sprzedaży, nikogo nie powinny zdziwić setki tysięcy złotych przeznaczone na honoraria dla znanych aktorek, piosenkarek i innych postaci polskiego show biznesu. Ładna i popularna twarz na okładce może oznaczać wzrost sprzedaży pisma o kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy.

I dlatego wysoka pozycja „Playboya” nie jest zaskoczeniem – w ostatnich miesiącach właśnie w tym miesięczniku można było obejrzeć nagie zdjęcia tenisistki Marty Domachowskiej, Marty Wierzbickiej, aktorki znanej z serialu „Na Wspólnej” czy Dominiki Zasiewskiej, nazywanej „Wodzianką”, którą widzowie co tydzień obserwują w show telewizyjnym Kuby Wojewódzkiego. Co ciekawe, sesję fotograficzną w tym przypadku wykonał sam Wojewódzki, a wydawca skwapliwie wykorzystał to do dodatkowej promocji pisma.

Interesujący jest fakt, że za oboma miesięcznikami, czyli „Playboyem” i „CKM”, stoi ten sam wydawca – Marquard Media Polska. Przy tym ucieka on od określenia obu pism mianem „erotycznych”. Jak przekonują przedstawiciele firmy, „Playboy” jest symbolem jakości i dobrego smaku, od lat wskazującym nowe trendy dla inteligentnych, dynamicznych mężczyzn, którzy cenią piękno życia. „Playboy” to nie tylko zdjęcia kobiet, ale przede wszystkim wywiady z ikonami pop kultury oraz opowiadania literackich noblistów.
„CKM” zaś ma bawić, uczyć, rozśmieszać, trafiać w męskie potrzeby. Nowoczesna formuła, ostre poczucie humoru, doskonałe wyczucie potrzeb i zainteresowań polskiego mężczyzny. Trendy światowej motoryzacji, najciekawsze nowinki techniczne, sport i wysoka kultura – według tej linii są przygotowywane kolejne numery miesięcznika.
Tomasz Porębski

Dodaj komentarz