Od ubiegłego roku klienci jednego z największych e-sklepów, Merlin.pl, mogą bezpłatnie odbierać przesyłki w wybranych salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press na terenie całej Polski. W lipcu 2015 r. usługa została rozszerzona o możliwość odbioru paczki za pobraniem.
Klienci internetowi coraz częściej wybierają odbiór osobisty – bez konieczności oczekiwania na kuriera, w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Według danych e-sklepu Merlin.pl, w ubiegłym roku już co druga paczka była dostarczana do odbioru własnego w jednym z 500 punktów zlokalizowanych w całej Polsce. Tak znacząca ekspansja sieci bezpłatnych punktów odbioru Merlin.pl, była możliwa także dzięki współpracy z firmą Kolporter, właścicielem saloników prasowych i salonów Top-Press.
Od teraz klienci Merlin.pl, podczas finalizacji transakcji, będą mogli zapłacić od razu, wybierając dogodną formę płatności (karta płatnicza, szybki e-przelew, przelew tradycyjny, PayPal, portfel elektroniczny V.me) albo zapłacić w saloniku, podczas odbioru paczki.
– W salonikach Kolportera od lipca dostępna jest już płatność przy odbiorze paczek z Merlin.pl. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tej usługi w związku z dynamicznie rosnącą popularnością odbioru osobistego. Co więcej, za możliwość skorzystania z płatności za pobraniem, nie są pobierane od klientów żadne dodatkowe opłaty – mówi Robert Szczepaniak, doradca zarządu Kolportera ds. marketingu strategicznego.
Dodajmy, że klient, który w sklepie Merlin.pl kupuje książkę, płytę lub inny produkt z kilkunastu działów asortymentu, przy składaniu zamówienia może wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę dostawy. Jedną z nich jest właśnie darmowy odbiór przesyłki w wybranym saloniku Kolportera lub salonie Top-Press. Lista najbliższych punktów odbioru jest widoczna na etapie finalizacji transakcji, przy podsumowaniu zamówienia. Po dostarczeniu przesyłki do wskazanego saloniku, klient e-sklepu otrzymuje informację SMS-em lub e-mailem.
Merlin.pl należy do czołówki polskiej branży e-commerce, jest jednym z najdłużej istniejących sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął w 1999 roku jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat znacząco rozszerzył asortyment m.in. o kosmetyki, zabawki, elektronikę, odzież czy artykuły sportowe oferując już ponad pół miliona produktów i 500 punktów odbioru stacjonarnego.