Jak co roku, w okresie przedświątecznym wielu wydawców prasowych zwiększa nakłady swoich tytułów, nie powinno to jednak w żaden sposób zakłócić dystrybucji prasy prowadzonej zarówno przez Oddział Logistyki Centralnej, jak i oddziały terenowe Kolportera. Także złe warunki pogodowe nie są straszne dla logistyki największego w Polsce dystrybutora prasy.
– To prawda, w okresie przedświątecznym spodziewamy się większej liczby tytułów i wydań świątecznych, zwieszonych nakładów, większej objętości czasopism – przyznaje Mirosław Fiuk, dyrektor Oddziału Logistyki Centralnej. – Standardowo wymaga to od nas zdecydowanie większej koncentracji i przygotowania, większego zaangażowania pracowników. Spiętrzenia dostaw i wysyłek rozkładają się jednak na kilka dni przedświąteczne, dlatego już w samej świątecznej wysyłce nie powinniśmy mieć znaczącego natłoku pracy.
Do rozwożenia gazet i czasopism w drugiej połowie grudnia Oddział Logistyki Centralnej będzie wykorzystywał własne samochody, a także pojazdy przewoźników, z którymi ma podpisane umowy i którzy świetnie znają specyfikę pracy Kolportera.
– Już od kilku lat tytuły świąteczne dostarczane są przed wydawców odpowiednio wcześnie, tak też są kierowane do sprzedaży – dodaje Andrzej Michalski, kierownik Działu Magazynów. – Dzięki temu nie mamy kumulacji towaru tuż przed samymi świętami. Nie przywidujemy więc istotnych zmian w funkcjonowaniu magazynów. Sam dzień świąteczny w pracy magazynu w zasadzie niczym nie różni się od standardowej niedzielnej wysyłki.
Logistyka Kolportera przygotowana jest również na pogorszenie się pogody: mróz i opady śniegu, a tym samym na złe warunki na drogach. – Podczas opadów śniegu wyposażamy nasze samochody w łańcuchy śniegowe i jednocześnie wysyłamy prośbę do oddziałów terenowych o przygotowanie placów manewrowych, żeby samochód z dostawą nie miał problemów z podjazdem pod magazyn – mówi Piotr Kiljan kierownik Działu Transportu. – W skrajnych przypadkach, kiedy temperatura spada poniżej minus 20 stopni Celsjusza, do paliwa dolewamy specjalny uszlachetniacz, który zapobiega zbytniemu gęstnieniu oleju napędowego.
Tak więc nie powinno być znaczących problemów do dostawą prasy do oddziałów terenowych. – W całej historii Logistyki Centralnej nie przypominam sobie, abyśmy mieli przypadek, że w dniach świątecznych jakiś transport nie dotarł do naszego oddziału terenowego i aby powierzona do transportu prasa nie trafiła do punktów sprzedaży – podsumowuje dyrektor Fiuk.